GALETA (KITIR KITIR EV YAPIMI)




GALETA YAPIMI

    Hepimizin çok sevdiği bir atıştırmalık olan galetayı evde yapalım bir de değil mi?

    Ben zeytinyağı ve tereyağdan başka yağı eve almadığımdan zeytinyağı kullandım.Siz istediğiniz başka sıvı yağ da kullanabilirsiniz.

                                            

Malzemeler:

500 gr un ( 4 su bardağı dolusu)

250 ml ılık su (1 + 1/4 bardak)

50 ml zeytinyağı (1/2 çay bardağı)

1 yemek kaşığı toz şeker

1 tatlı kaşığı tuz

15 gr yaş maya (8 gr kuru maya)

Yapılışı:

1- Unu yoğurma kabımıza eliyoruz.Ortasını çukurlaştırıp tüm malzemeleri ekleyip hamur yoğuruyoruz.Hamur ekmek hamuru gibi oluyor, ne çok sert ne de yumuşak, orta bir hamur.

2- Hamurun üzerini, örtüp 45 dakika kadar mayalanmaya bıraktım.Mayalanınca hamurları beze haline getirdim.Her bezeyi tezgahta uzunlamassına çubuklar halinde yuvarladım.İster ince ister biraz daha kalın çubuklar yapabilirsiniz.Ama mayalanınca da biraz şişeceğini unutmayın.

3- Çubukları yağlı kağıt serili tepsiye dizin.Yarım saat de burada beklesin.Zaten ilkini yaptığınızda tüm hamuru bitirene kadar o kadar zaman geçiyor.Üzerine susam, haşhaş eklemek için hamura şekil verdikten sonra fırça ile haFifçe ıslatıN susamları yapıştırıp tezgahta döndürün.

4- Hazır olunca 160 derece fırında 45 dakika pişirin...Kapaklı hava almayan kavanozda 1 hafta kıtırlığını koruyor İzmir'de bile...

Afyet olsun

Yorum Gönder

0 Yorumlar

grafik tasarım programları photoshop actions mockup indir photoshop eklentileri indir photoshop plugins stok fotoğraf indir youtube youtube mp3 indir video indir youtube video indir