HUMUS


 
   HUMUS
   Merhaba herkese,
   Humus benim çok sevdiğim ve Hatay'a her gidişimde vazgeçilmezim olan yiyecektir.Antakya ve Gaziantep'in yemek kültürüne hayran biri olarak humusu denedim ve bence tadı gayet yakın oldu.Üzerine salata koyunca da lezzeti arttı.Yanında çorba ile de tam bir öğün bence.
Ben işlenmiş et yemiyorum  ancak üzerine sucuk ya da pastırma dilimleri ile servis yapılanı da görmüştüm.Bu da bir fikir olabilir belki.

Malzemeler:
2 kase haşlanmış nohut
3 diş sarımsak
1/2 su bardağı tahin
3-4  yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı kimyon
1 çay kaşığı kaya tuzu
1/2 çay bardağı su

Salatası için:
1/2 demet roka
1/2 demet dereotu
2 adet domates
1/2 kuru soğan
5 adet kornişon turşu (isteğe bağlı)
Zeytinyağı, nar ekşisi

Hazırlanışı:
1- İyice haşladığınız nohudu rondoya atın.Haşlarken bazen kabukları çıkıyor, varsa kabukları alıp atın.Üzerine sarımsak, tahin, zeytnyağı, kimyon, tuz ve su ilave edin.Tüm malzemeyi ekince humusunuz hazır demektir.

2- Diğer tarafta salatayı yapmaya başlayın.Tüm malzemelei irice doğrayın.

3- Humusu servis tabağına koyup üzerine de salatayı ilav edin.

4- İstediğniz miktarda zeytinyağı ve nar ekşisini de ekleyip servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun

Yorum Gönder

0 Yorumlar

grafik tasarım programları photoshop actions mockup indir photoshop eklentileri indir photoshop plugins stok fotoğraf indir youtube youtube mp3 indir video indir youtube video indir