Sarımsaklı baget ekmek tarifi


İlkbaharın ilk kekikleri toplandı bahçenden öyle güzel bir koku sarıyor ki toplarken ilkbaharın en çok sevdiğim kokuları arısında yerini alıyor.

Doğal dağ kekiği olarak hep doktorlar söylerler ya ekolojik sistemle bir çok dağda gerçekten kendi ekolojik sistemi ile yetişirler dağdaki keçiler de yer koyunlarda, kuşlar ve diğer bir çok hayvanlarda nasiplerini alır eğer gitmek nasip olursa dağlara çıkıp sizler için o anı paylaşmak isterim.

Sarımsaklı baget ekmeği siz nasıl tüketmek istiyorsanız öyle kesin en öyle yaptım. Daha öncede belirttiğim gibi mutfakta şef sizsiniz.

Çocuklar için Cuma gününe özel menüler imiz var bizim, Cuma akşamları yemeklerimiz çok özenli olması benim için çok önemli çünkü. Cumayı Cuma gibi yaşayabilmeyi önemini ve bereketini yaşamamız her zaman dualarımda. Hadi sarımsaklı baget ekmeklerine geçelim.

Sarımsaklı bagetleri akşam ara sıcak aparatif olarak, sabah kahvaltılarda, köfte yanlarında değerlendirebileceğiniz 5 dakikalık pratik tarifler listenize ekleyebilirsiniz..

Sarımsaklı baget ekmek için gerekli malzemeler:
3 adet baget ekmek
1 kase rendelenmiş kaşar
2 yemek kaşığı tereyağı
4 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tutam maydanoz
1 tutam taze kekik
4 diş sarımsak
Pul biber
Kaya tuzu

Sarımsaklı baget ekmek hazırlanışı:

Sarımsaklı baget ekmekleri hazırlamadan önce fırını 180 dereceye getirdim öyle yapmaya başladım.

Fırını çalıştırdıktan sonra malzemeleri hazırlarken tere yağını fırına yerleştirdim fırın ısınmaya başlayınca tere yağı da çözüldü kendini bıraktı ve erimeye başlayınca aldım kasenin ısısıyla çözüldü.

Maydanoz ve kekikleri iyice olabildiğince incecik doğrayın.

Zeytinyağı, tereyağı doğranmış maydanoz ve kekikleri bir kasede ezilmiş sarımsaklarla iyice sos haline getirin.

Ekmekleri arzu ettiğiniz hali ile dilimleyin ben öncelikle dikey kestim sonra yatay dilimlere ayırdım arasına kaşar koymak istediğim için böyle ayarlama yaptım.

Kaşarları üçe ayırdım ayırdığım parçaları üç ekmeğin içine yerleştirdim.

Üzerine sosu göz ayarı 2 yemek kaşığı sosu içine dağıttım üzerine kaya tuzu ve pul biber ilave ettim diğer iki ekmeğe de aynı işlemi yaptım.

Geriye kalan sosu, fırın kağıdının üzerine yerleştirdiğim sarımsaklı bagetleri üzerine fırça yadımı ile sürdüm ve tekrardan pul biber serpiştirdim tüm ekmeklere aynı işlemi yaptım yağlı kağıtta sardım ve 15 dakika fırında pişirdim sonrasında kağıtlardan çıkardım 5 dakika daha bıraktım.

Fırını kapattıktan sonra 5 dakika daha fırında bıraktım kıtır kıtır, dışı yumuşacık içi ile tüketmek isteyenler benim gibi yapabilir sonrası kesilip servise direk tabi yapanlara afiyet olsun. Sofranızdan sevdikleriniz eksik olmasın.

Yorum Gönder

0 Yorumlar

grafik tasarım programları photoshop actions mockup indir photoshop eklentileri indir photoshop plugins stok fotoğraf indir youtube youtube mp3 indir video indir youtube video indir