Mısır unlu poğaça tarifi


Herkese sofranintuzu kanalından merhaba bugün başıma geleni paylaşmak istiyorum zaman zaman, sıkıntıya girdiğim anlarda hemen pratik bir fikir bulmak zorunda kaldığımız oluyor o zamanlardan birisini yaşadım bugün.

Oğlum okulda kahvaltı için sınıf olarak herkes bir çeşit kahvaltılık üstlenmiş oğlum biberli ekmek söz vermiş buraya kadar sıkıntı yok.

Biberli ekmeği fırında yaptığım zaman ekmeklik hamurundan fırınlarda satılan hamurlardan alıp yapıyorum malum evde yaptığım hamurları ben tam buğday unu kullanıyorum ve kepekli ekmek gibi olduğu için küçük oğlumun sınıfında biraz sıkıntı yaşadığım için dışarı yaparken hazır hamur tercih ediyorum eee hali ile eşim geç gelince fırında biberli ekmek hayal oldu. Nedeni? Hamur almayı unutmuş sabah 06.00 uyandık hamur yok! 

Şimdi evdeki malzemelere baktım her malzemeden biraz var ama tek başına tek çeşit olmayacak kollar sıvandı tarifler taratıldı tarif defteri şöyle bir karıştırıldı sonunda peynirsiz mısır unlu poğaça en ideali olarak karar verdik oğlumla eee yardım etmezse yetişmezdi kabartma tozlu poğaçalar her zaman tarif defterinizde olsun başınız sıkışınca şip şak poğaça fırında. Kısa sürede pişireceğiniz poğaçalardan birisi mısır unlu poğaça tarifidetayları.

Bu tarifte de tam buğday unu kullandım tercih sizin

Mısır unlu poğaça için gerekli malzemeler:
125 gr oda sıcaklığında tereyağı
1 çay bardağı sıvı yağ
3 yemek kaşığı yoğurt
2 adet yumurta
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı mısır unu
2,5 su bardağı tam buğday unu

Mısır unlu poğaça hazırlanışı:

Karıştırma kabına yumurtaların birisinin sarısını üzerine sürmek için ayırın diğerini tam olarak kırın üzerine tereyağı, sıvı yağ, yoğurt ve tuz ekleyin ben derin bir kasede mikserde 3 dakika çırptım düşük hızda.

Üzerine mısır unu, unu ve kabartma tozunu ilave edin elinizle yoğurun un miktarı yeterli olmadıysa un ilave edebilirsiniz gerek kalmadı benim ama bazen yumurtaların büyüklüğü ve yoğurtların sulu olması çok az bir fark ortaya çıkarabiliyor.

Ele yapışmayan yumuşak poğaça hamurundan büyük veya küçük parçalar alın yuvarlayın yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin üzerine yumurta sarısı sürün ortasına bir çizik çekin ve susam serpin arzu ederseniz 180 derecelik fırında üzerileri kızarana kadar pişirin ilk sıcaklığı geçince servise hazır.

Mısır unlu poğaçaları küçük kestim nedeni 30 kişilik bir sınıf olduğu için yetmesi için.

Küçük kestiğim için yaklaşık 36-40 adet çıktı ama normalde büyük kesin yaparken tam olarak 25 -27 adet falan oluyor normal de tam hatırlamıyorum nimeti saymak gibi bir huyum olmaz ama tarif paylaşırken eksiksiz olması çok itina gösteriyorum. 10 - 15 kişilik bir misafir için kişi başı 2 adet servis edecek olsanız bile tarif yeterli olur aşağı yukarı diyebilirim deneyenlere afiyet olsun.

Yorum Gönder

0 Yorumlar

grafik tasarım programları photoshop actions mockup indir photoshop eklentileri indir photoshop plugins stok fotoğraf indir youtube youtube mp3 indir video indir youtube video indir