Mikrodalgada pekmezli kek tarifi, bebek ve çocuklar için


Mikrodalgada pekmezli kek tarifi, bebek ve çocuklar için 

Çocuklar için artık bir çok annede hayran kaldığım bilinçli tüketim gördükçe takdir etmeden geçemiyorum hazır ürünleri eline tutuşturmak varken neden zahmet etsinler ki?

Çikolatanın cazibesi, türlü türlü şekerlemeler, gazlı içecekler, hazır paketlenmiş bir çok ürün çocuklar ve bebekler için büyük bir tehdit tabi bizler içinde.

Evde bebekler ve çocuklar için bisküvi tarifleri farklı ve gerçekten güzel tatlar da var. bugünkü tarif ise tam bir demir deposu olan pekmez ve tam buğday unu ile yapılan oldukça pratik mikrodalgada 15 dakika keki yeni tanıştığım bir anneden aldım kızının çok severek yediğini belirtince pekmezi direk tüketmeyen anneler varsa bu tarifle sevdire bilirler diye hemen paylaşmak istedim.

Mikrodalgada pekmezli kek bebek ve çocuklar için iyi bir alternatif sadece 15 dakika da hemde!

Mikrodalgada pekmezli kek için gerekli malzemeler:
1 çay bardağı pekmez
1 yumurta
2 çay bardağı süt
1 çay bardağı zeytinyağı veya sıvı yağ
1 çay kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar tam buğday unu

Mikrodalgada pekmezli kek hazırlanışı:

Pekmezi yumurtayla mikserde 2 dakika çırpın.

Sütü, zeytinyağını ilave ederek 1 dakika daha çırpın.

Üzerine direk eleyerek öncelikle 4 yemek kaşığı un eleyerek ilave edin, çırpmadan üzerine kabartma tozunu, vanilyayı ve tarçını ilave edin çırpın sonrasında azar. azar un eleyerek akıcı bir hamur elde edene kadar un ilave edin.

Yağlanmış borcama dökün ve 10 dakika maksimumda mikrodalgada pişirin soğuyunca tarçın ve tahinle de servis edebilirsiniz afiyet olsun.

Malzemeleri görünce sakın tereddüt etmeyin sevğili anneler benim oğlum 6 yaşında üzerine pekmez ve tahin dökerek ara öğünlerde yedirdim severek tüketti şekeri ve hazır gıdayla tanıştırmayanlar yedirmekte hiç zorlanmayacaklar. Keklerin 3 gün içerisinde tüketilmesi gerek diye hatırlıyorum eğer 3. gün bitiremiyor sanız evde muhallebi ile değerlendirebilirsiniz. 



Yorum Gönder

0 Yorumlar

grafik tasarım programları photoshop actions mockup indir photoshop eklentileri indir photoshop plugins stok fotoğraf indir youtube youtube mp3 indir video indir youtube video indir