ÇİÇEK EKMEK


    Bir aralar evde ekmek yapma işine o kadar o kadar sarmıştımki ekmek yapma makinası alıp  almamakta kendimle savaşmıştım resmen!Alsam  belliki bu ekmek aşkının dozu her geçen gün büyüyüp yeni denemeler getirecekti ,sonra zeytinyağa bana bana afiyetle yemeler tabiki :)

    Evde bir kaç kere ekşi maya yapmışlığım bile vardı ki gerçekten ekşi mayalı ekmekler bu temel ekmek lezzeti ile karşılaştırılamayacak müthiş lezzetli ekmekler olurdu .

   Zeynep'in ekmek yaptığını gördüğümde ilk yorumu bendendi tabiki;) kesin yapacaktım ! Evvet yaptım ,içine kuru domates bile kattım ....Ben çiçek şeklinde yaptım ama siz ister hamburger ekmeği gibi pişirin ister baton kalıpta yada kalıpsız somun şekli vererek keyif sizin mutfak sizin :)

Çiçek Ekmek
300 ml ılık su
3 yemek kaşığı sıvı yağ
2 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı toz şeker
1 paket instant maya
4,5 su bardağı kadar un
üzeri için,çörekotu

Yoğurma kabımıza önce 3,5 bardak kadar unu,şekeri,tuzu,mayayı ekleyip karıştırın.


Ortasını havuz gibi açıp suyu ve yağı ilave edip yavaş yavaş yoğurmaya başlayalım,kontrollü olarak ele yapışmayacak kıvama gelene kadar biraz daha un ekleyin.Ancak lütfen unu fazla kaçırıp hamuru serleştirmeyin bu hamurun kabarmasını engeller!

İyice yoğurduktan sonra mayalanması için 1 saat kadar üzeri örtülü şekilde oda sıcaklığında bekletelim.

Mayalanan ekmek hamurumuza tekrar yoğurup ,dilediğiniz şekli verip  çörek otu ile süsleyin.

Önceden ısıtılmış 180 derece fırında ekmekler kızarıncaya dek pişirin.

 
 
 
 
 
Ben hamurdan biraz ayırarak içerisine 1 kaşık un,1 kaşık zeytinyağı,1diş sarmısak,fesleğen ve kuru domates katıp yoğurdum.
 
Mini somun şekli vererek  çiçek ekmeğin yanında pişirdim.
 
Dilerseniz bu şekildede deneyebilirsiniz :)
 
Piştikten sonra üzerine fırça yardımıyla zeytinyağı sürmenizi tavsiye ederim ...
 
 
Afiyet Olsun...

Yorum Gönder

0 Yorumlar

grafik tasarım programları photoshop actions mockup indir photoshop eklentileri indir photoshop plugins stok fotoğraf indir youtube youtube mp3 indir video indir youtube video indir