UN KURABİYESİ

              





UN KURABİYESİ

   Bu kurabiyeyi ilk denememde olmamıştı.Çünkü tereyağını evde kendim yapıyorum ve haliyle sulu oluyor.Yağdaki su kurabiyenin formunu bozdu.Sonra bu suyundan ayırarak kullanınca başarılı oldum.Bu tarifi de severek uygularım...
  Margarinle yapması daha kolay oluyor ancak ben margarin kullanmıyorum.Hatta vita vb yağlar ile sonuca daha kolay ulaşıldığını okudum araştırıken.Karar sizin...
  Zeytinyağı yazdım çünkü zeytinyağı dışında yağ kullanmıyorum evde.Siz evde ne kullanıyorsanız elbette onu kullanabilirisniz...

Bu malzemelerden 2 fırın tepsisi, çıkıyor.

Malzemeler
250 gr tereyağı
1 çay bardağı zeytinyağı (ya da sıvıyağ)
1 su bardağı pudra şekeri
1/2 su bardağı nişasta
5 su bardağı un
1 çay kaşığı vanilya özütü

hazırlanışı:
1- Eğer ev yapımı tereyağı kullanıyorsanız içindeki su miktarından dolayı kurabiyeleriniz olmayabilir.Bu yüzden eğer ev yapımı tereyağı kullanacaksanız tereyağınızı ısıtın, üzerinde beyaz bir tabaka göreceksiniz.Ya bu köpükleri kaşıkla alıp atın ya da dolaba koyup azıcık bekletin.Biriken beyaz tabaka dibe çökecek.Üstteki kısmı kurabiye için kullanıp dipteki beyaz kısmı başka işleriniz için kullanabilirsiniz.

2- Tereyağını karıştırma kabına alın.Üzerine eleyerek tüm kuru malzemeleri ekleyin.Zeytinyağını da ekleyin.Yoğurun.Hamur şekil alınca üzerini örtüp 20 dakika kadar buzdolabında bekletin.

3- Hamuru uzun şerit haline getirin.Çatalla üzerini boydan boya çizin ve bıçakla küçük kesin.Fırın tepsisine dizin ve 160 derecede 15 dakika pişirin.Üzeri çok kızarmasın dikkat edin.

4- Pişince soğuyana kadar tepside kalsın, dokunmayın.Soğuyunca üzerine pudra şekeri serpip servis edebilirsiniz.Deneyeceklere kolay gelsin...

Yorum Gönder

0 Yorumlar

grafik tasarım programları photoshop actions mockup indir photoshop eklentileri indir photoshop plugins stok fotoğraf indir youtube youtube mp3 indir video indir youtube video indir