SÖĞÜRME KEBABI



SÖĞÜRME KEBABI

Söğürme için:

2 adet patlıcan
1 adet domates
1 tatlı kaşığı salça
1 adet soğan
2 diş sarımsak
2 adet yeşil biber 
zeytinyağı
tuz

Köftesi için:
1- 250 gr kıyma
1 adet soğan
1 adet yumurta
3 yemek kaşığı galeta unu (ya da ıslatılmış ekmek içi)
karabiber,kırmızı biber,kimyon, tuz, kekik (istediğiniz baharatlar)

Üzeri için: 
kızdırılmış tereyağı (ben dökmedim)

az maydanoz

Hazırlanışı:
1- Patlıcan ve domatese çizikler atarak közleyelim.Odun ateşinde çok güzel olur ancak bu imkan her zaman olmuyor.O zaman ben fırında közlüyorum.Ocağın üzerinde gaz kokusu sindiğinden tercih etmiyorum.Karar sizin.

2- Közlendikten sonra kolay soyulması için sıcakken  poşete koyup terletirseniz çıkarınca hemen soyulur.

3- Köfteyi hazırlayalım.Soğanı rendeledim.Sonra tüm köfte malzemelerini yoğurma kabına alıp iyice yoğurdum.Dolapta yarım saat kadar dinlenmeye bıraktım.

4- Közlenen sebzeleri ince ince doğrayıp tencerede kızdırılmış zeytinyağında ince doğradığımız soğanlarla birlikte pişirelim.Sarımsağı da küçük doğrayıp ekleyin.Salça ve baharatları da ekleyip 5 dakika daha pişirin.

5- Köftelere yuvarlak şekil verip kızartın.S

6- Servis tabağına önce pişen söğürmeyi alıp üzerine köfteleri yerleştirin.Son olarak da üzerine kızdırılmış tereyağı gezdirin. (ben bu aşamayı yapmadım, ama normalde yapılıyor, size kalmış)
afiyet olsun

Yorum Gönder

0 Yorumlar

grafik tasarım programları photoshop actions mockup indir photoshop eklentileri indir photoshop plugins stok fotoğraf indir youtube youtube mp3 indir video indir youtube video indir