Kuru Üzümlü Sıkma Kurabiye Tarifi

Hızlı tariflerden birisi buna da tabi ben şekeri azaltım üzümün verdiği lezzet ön plana çıksın diye üzerine sırf servis sunumu göstermek için pudra şekeri ilave ettim şekeri azaltmaya başladıktan bir müddet sonrasında zaten gıdalardaki az olan şekerin bile ne kadar tatlandırdığını fark edeceksiniz.

Şekeri çok az kullandım ben kendi kurabiyelerin üzerine tarçın eleyerek tükettim misafirlerime de öyle ikram ettim pudra şekeri sadece görselde ki kurabiyelerin üstünde var onu açıklayım siz nasıl tüketmek isterseniz artık..

Üzümlü sıkma kurabiye küçük oğlumla yaptım parmak kasları gelişimi için hamurla oynaması benim de onunda çok hoşuna gidiyor.

Üzümlü sıkma kurabiye için gerekli malzemeler:
1,25 gram oda sıcaklığında tereyağı
2 yemek kaşığı sulu yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 adet yumurta
2 yemek kaşığı şeker (arzu edenler biraz daha ekleyebilirsiniz)
3,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su bardağı üzüm

Üzeri için: pudra şekeri, tarçın

Üzümlü sıkma kurabiye hazırlanışı:

10 dakika bile sürmeyen bu kurabiyeyi yoğurmaya başlamadan önce fırını 170% açalım ısınmaya başlasın. Çayı da ocağa katın çocuklarla yapın onlarla etkinliğiniz olabilir bu çok eğleniyorlar.

Tere yağını, yoğurt, yumurta, sıvı yağ, ve şekeri karıştırma kabına alın iyice tüm malzemeler birbirine karışsın homojen bir kıvam alana kadar elinizle karıştırın.

Üzerine unu ölçülü olarak ekleyin öncelikle 2 su bardağı unu eleyerek ekleyin üstüne kabartma tozu ve vanilya ilave edin karıştırın geriye kalan unu azar azar ekleyin ele yapışmayan hamur elde ettiğinizde üzerine üzümleri boşaltın ve iyice karıştırın.

Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin 170% derece ısınmış olan fırında 15 dakika pişirin hoop benim gibi hemen balkona atın soğusun ben oğluma teşekkür öpücüğü verdim bile böyle minik elleri ile kurabiye yaptı diye. Sofranızdan sevdikleriniz eksik olmasın.

Yorum Gönder

0 Yorumlar

grafik tasarım programları photoshop actions mockup indir photoshop eklentileri indir photoshop plugins stok fotoğraf indir youtube youtube mp3 indir video indir youtube video indir