Pratik gün yemekleri - Pratik gün menüsü tarifleri

Kış mevsimi ve bahar aylarında tercih edeceğiniz tam mevsiminde sebzelerle güzel bir ikindi çayı veya gün menüsü olarak küçük eklemelerle sizlere fikir olsun istedim.
Gün veya ikindi çayları ve akşam yemekleri dahil 3 – 4 çeşit aşmamak gerektiğini düşünüyorum yediklerimiz ne kadar çok karıştırırsak o kadar zarar az yemeyi az konuşmayı öğrenmemiz gerek.

Hem mideye hem göze hitap eden tariflere ihtiyaç duyanlara hepsini sadece 1 saatte hazırladım kurabiyeler hariç havuçlu tarçınlı kek, dereotlu poğaça, pratik kısır pişirme süresini katmıyorum önce keki sürdüm fırına o arada poğaça hazırladım poğaçalar pişerken kısır çoktan hazır olmuştu tam vaktinde hepsi hazır oldu.

Tuzlu kurabiye ve kavanoz kurabiyesini 2 gün öncesinden yapmıştım uzayan günler için öyleden sonra çaya gelecek dostlarım için hazırladım.

Kavanoz kurabiye tarifi için TIKLAYIN:

Tam mevsimi olan dereotlu poğaça mevsim boyunca tercih edebilirsiniz.
Dereotlu peynirli poğaça tarifi için TIKLAYIN:

Yine mevsimi olan havuçlu tarçınlı kek servis bol olduğu için tercih ettim pratik oluşunun yanında lezzeti nefis 30 servis çıktı iki kere doldurdum kek fanusunu.

Havuçlu tarçınlı kek tarifi için TIKLAYIN:

Son olarak gün masalarında vazgeçilmezi en azından biz Hatay'lılar için geçerli olabilir ( geçen gün hastanede çiğ köfte yapan teyzeleri hatırladım bulgursuz yapamayanlara) diyeyim kısır.

Kısıra bizim burada sarma içi de denir aslında! Hemen tarifi paylaşayım gün masası için ve ikindi vakitlerinde asla ve asla yalnız tüketilmeyen lezzetlerden olan kısır (sarma içi tarifi) tarifi.

Pratik kısır tarifi Pratik kısır için gerekli malzemeler:
6 kişilik:
4 çay bardağı köftelik bulgur
4 su çay bardağı sıcak su ılıktan biraz sıcak
1,5 yemek kaşığı yerli domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
1 bağ maydanoz
Yarım demet nane
4 dal yeşil soğan
Kuru reyhan tercihen
Tuz
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay bardağı nar ekşisi
1 su bardağı zeytinyağı
Üzeri için marul ve domates.

Pratik kısır tarifi Pratik kısır hazırlanışı:

Bulguru yoğurma kabına alın ve üzerine sıcak suyu ilave edin, biber ve domates salçalarını ekleyin üzerine çok az tuz ve reyhan ekleyin 1 çay kaşığı yeterli oluyor demlenmeye bırakın.

Soğanı, maydanozu, naneyi, marul ve domatesi iyice yıkayın.

Marul ve domates hariç tüm malzemeleri doğrayın ince olursa daha iyi olur.

Hemen kısırı yoğurmaya başlayın salçaları iyice harmanlayın ve 1 yemek kaşığı zeytin yağını bu aşamada ekleyin tekrar yoğurun toplamda 5-7 dakika yoğurmanız yeterli oluyor bu pratik bir tarif hiç yapmayanlar bile yapabilir bu tarif ile.

Yoğrulan kısıra kesinlikle su ilave etmeyin doğranmış yeşillikleri, zeytin yağını ve nar ekşisini ilave edin iyice karıştırın servis tabağına elinizle yerleştirin marul ve domateslerle süsledikten sonra servise hazır.

Kısırı her zaman en son yapın gün masaları için taze olarak tüketilmesi gereken bir tarif sofranızın tadı tuzu eksik olmasın afiyet olsun.

Yorum Gönder

0 Yorumlar

grafik tasarım programları photoshop actions mockup indir photoshop eklentileri indir photoshop plugins stok fotoğraf indir youtube youtube mp3 indir video indir youtube video indir