Kremalı Fırın Patates Tarifi - Sütlü Kremalı Fırın Patates Nasıl Yapılır?


Kremalı Fırın Patates Tarifi - Sütlü Kremalı Fırın Patates Nasıl Yapılır?

Çocuklar için anne baba olarak taviz veririz, öyle böyle değildir üstelik bu tavizler, çocukların istediklerini alma konusunda ne kadar maharetli olduklarını da hepimiz biliyoruz. Şimdi aslında ben yemek tarifini anlatacağım ama kremalı patates tarifi ile çocukların ne alakası var diye düşünenlere yanıtı hemen vereyim.

Çocuklarla patates kızartması konusunda ayda 2’ye düşürdük bunun yanında onlara patates kızartmasına alternatif olarak yeni lezzetler denedik fırında patates kızartması yaptım ehhh diyelim olsa da olur olmasa da olur yanıtı geldi. Söz vermiş bulununca farklı tarif denemeye karar verdim çocuklara danış tarifin içindeki lezzeti yorumlar derken bu akşam onlara sütlü kremalı patates yaptım tam not alınan tarif çocuklar bir daha istedi bazı tarifleri ilk denememde paylaşmam ama bu tarifi kesinlikle denemek isteyenler varsa hiç tereddüt etmeden yapabilirler.

Patates kızartması yedirmek istemeyenlerin bu tarifi kahvaltıda, ara sıcak olarak, akşam et ve tavuk yemekleri yanına yapabilirler.

Not: Patatesleri en az 15 – 20 dakika sosladıktan sonra bekletmek gerektiğinden direk fırına kesinlikle sürmeyin.

Sütlü Kremalı Fırın Patates İçin Gerekli Malzemeler:

6 kişilik

4-5 adet orta boy patates

4 diş sarımsak

1 kase rendelenmiş kaşar

1 çay bardağı süt

1 kutu krema

Göz kararı karabiber

Tuz

1 yemek kaşığı sıvı yağ

Sütlü Kremalı Fırın Patates Hazırlanışı:

Patatesleri soyun yıkayın ve ince dilimlere ayırın daire olarak dilimleyin.

Karıştırma kabına patatesleri alın üzerine, sütü, karabiberi, kremayı, rendelenmiş kaşarın yarısını, tuzu, ve soyulup ince doğranmış sarımsakları ilave edin iyice harmanlayın ve ağzı kapalı bir şekilde 15 dakika dinlendirin.
Ben bu arada fırını ısıttım 170 dereceye ayarladım.

Dinlenmiş olan kremalı patates dilimlerini 1 yemek kaşığı sıvı yağda borcamı kenar kısımları da dahil sürelim, en alta bir sıra dizin üstüne daire şeklinde dizdim ben kare borcamda yapanlar uzun olarak da dizebilirler.

Patatesler dizmesi bitince üzerine karıştırma kabındaki tüm sosu gezdirin ve ısınmış olan fırına yerleştirelim.

30 dakika piştikten sonra üzerine geriye kalan kaşarı gezdirelim tekrardan üzeri iyice kızarana kadar pişirelim ilk sıcaklığı çıktıktan sonra hemen servis yapalım. Sofranızdan sevdikleriniz eksik olmasın.

Yorum Gönder

0 Yorumlar

grafik tasarım programları photoshop actions mockup indir photoshop eklentileri indir photoshop plugins stok fotoğraf indir youtube youtube mp3 indir video indir youtube video indir