Dereotlu Peynirli Poğaça Tarifi


Hafta sonu evde kalacaklar için tam mevsimi olan harika bir tarif geliyor. Dere-otlu poğaça tarifi. Köy pazarına gittiğimi bahsetmiştim daha yeni ve tazecik aldığım dereotu ve onunla birlikte çok sevdiğim Erzurum yöresine ait olduğunu biliyorum tulum peyniri bu ikiliyi omlet ve böreklere çok yakıştırıyorum.

Poğaçaları sade olarak yapmayı sevsem de dereotu ile yaptığım için kesinlikle peynirli olması taraftarıyım.

Tabi uzun zamandır çok az tarifte pastalık un kullanıyorum kurabiye, bazı keklere ve pasta hamurları için onun dışında tam buğday unu tüketiyorum dere-otlu poğaça da onun için renk farklı daha koyu görünmesinin nedeni bu.

Tarife başlamadan önce fırını çalıştırın ısınmaya başlasın.
Tepsiyi yağlayın ve tüm malzeme yanında olsun çünkü yaptığınız anda fırına hemen pişirmeye.
Tüm malzemeler oda sıcaklığında olması çok önemli bu notu muzdan sonra tarife geçelim.

Dere-otlu peynirli poğaça için gerekli malzemeler:
2 adet yumurta
100 gr tereyağı
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
2 çorb
1 tatlı kaşığı şeker
2 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı tulum peyniri ( farklı peynirlerde olur)
1 paket kabartma tozu
Yarım su bardağı mısır unu
Aldığı kadar un

Dere-otlu peynirli poğaça hazırlanışı:
Yoğurma kabına, yumurtanın birisini tam diğerinin sarısını üzerine sürmek için küçük bir kaseye ayıralım.

Üzerine tere yağını, sıvı yağını, yoğur, şeker ve tuzu ilave edelim ve iyice karıştıralım.
Tulum peynirini elimizle ufalayarak dağınık bir şekilde boşaltalım karıştıralım.

Mısır ununu ve 1 bardak un ilave edelim kabartma tozunu bu arada ekleyerek hamuru karıştıralım.
Ele yapışmayacak yumuşak bir hamur elde ede edene kadar un ekleyelim hamur hazır olduktan sonra ince doğranmış olan dere otlarını ekleyelim tekrardan yoğuralım.

Ceviz büyüklüğünde parçalar koparalım ve yuvarlayıp yağlamış olduğumuz fırın tepsisine dizelim.
Yumurta sarısını üzerine sürelim, susam dökelim ve 180 % ısınmış olan fırında pişirelim.

Her yemeğin mutlaka dinlenmesi gerektiğini ve 10 dakika demlenmesi gerektiğini düşünen birisi olarak fırının kapağını dere otlu poğaçalar pişer pişmez açtım 10 dakika beklettim fırın kapağı açık olarak poğaçalar beklettikten sonra fırından çıkardım sıcak, sıcak servise hazır.  

Sofranızın tadı tuzu eksik olmasın afiyet olsun.

Yorum Gönder

0 Yorumlar

grafik tasarım programları photoshop actions mockup indir photoshop eklentileri indir photoshop plugins stok fotoğraf indir youtube youtube mp3 indir video indir youtube video indir