BÖĞÜRTLENLİ TATLI



   Geçtiğimiz yaz topladığım ve donduruca koyduğum böğürtlen stoklarını erittiğim için evimiz böğürtlen kokuyor bu sıra ...Ben pirinç unu kullanmayı pek sevmesemde bu seferki tatlının içinde kullandım ve onunla  bir ateşkes imzaladım :)

   Yapımı son derece basit yemeside keyifli bir tatlı oldu.Çilek ve frambuazla denenirse de bence nefis olur,yapacakların şimdiden ellerine sağlık .


Böğürtlenli Tatlı

1 su bardağı böğürtlen
3 yemek kaşığı şeker
3 yemek kaşığı su

3,5 su bardağı süt
5 yemek kaşığı şeker
3 yemek kaşığı pirinç unu
yarım çay bardağı krema
1 paket vanilya
1 çay kaşığı tereyağı

   Böğürtlen su ve şekeri bir tencereye alıp böğürtlenler ezilene kadar kaynatın.Gerek varsa blenderden geçirin.

   3 su bardağı sütü ve şekeri kaynatın. Yarım su bardağı sütte pirinç ununu ezip diğer yandan çırparak kaynayan süte ekleyin.

   Koyulaşmaya başladığında ezilmiş böğürtlenleri ve kremayı ekleyin.Altını kapatın tereyağı ve vanilyayı ekleyin ve vaktiniz varsa mikserde beş dakika çırpın.

   Ben shot bardaklarına koydum,siz dilerseniz kup veya kaseye koyup soğuyunca servis yapın.

   Afiyet Olsun.

Yorum Gönder

0 Yorumlar

grafik tasarım programları photoshop actions mockup indir photoshop eklentileri indir photoshop plugins stok fotoğraf indir youtube youtube mp3 indir video indir youtube video indir